Jak rozluźnić spięte mięśnie kręgosłupa lędźwiowego

Zdrowie

Ból lędźwi to współcześnie najczęściej dotykająca osoby pracujące dolegliwość, spowodowana na ogół brakiem wystarczającej ilości ruchu fizycznego oraz siedzącym trybem życia. Siedzenie w pracy przed komputerem powoduje zwiększony nacisk na dolną część kręgosłupa, co skutkuje odczuwaniem bólu w partiach lędźwiowych. Jak rozluźnić mięśnie pleców, jak je wzmocnić i jakich akcesoriów można użyć do regularnych, niezbyt trudnych ćwiczeń?

Aktywność fizyczna pomagająca przy bólu pleców

Skuteczny sposób na bolące lędźwie to między innymi regularna aktywność fizyczna. Choć częstą reakcją na ból jest unikanie ćwiczeń, to właśnie one są najskuteczniejszą pomocą działającą na spięte mięśnie kręgosłupa lędźwiowego. Codzienna, minimalna nawet dawka ruchu, pozwala na rozluźnienie spiętych mięśni i ich wzmocnienie, dzięki czemu łatwiej będzie nam utrzymać prawidłową postawę podczas chodzenia i siedzenia.

Do najskuteczniejszych aktywności fizycznych polecanych przy bóle pleców w partiach lędźwiowych należy m.in. pływanie, które nie obciąża kręgosłupa, ani pleców, dzięki podparciu ich przez wodę. W przypadku istniejących już zwyrodnień w partiach kręgosłupa, warto przed regularnym treningiem pływackim uzyskać poradę fizjoterapeuty lub ortopedy na temat tego, które z technik nie będą nadmiernie obciążać pleców lub szyi.

Prostym do wykonania codziennym ćwiczeniem wzmacniającym skutecznie mięśnie głębokie grzbietu, które odpowiadają za utrzymanie właściwej postawy, jest także popularna deska – plank, polegająca na oparciu ciała na stopach oraz przedramionach. Choć wydaje się ono banalnie proste, już po kilku sekundach trwania we właściwej pozycji, zaczynamy odczuwać napięcie mięśni i ciężar ciała. Warto jednak deskę włączyć do swojej codziennej rutyny, bowiem wspaniale wzmacnia ona nie tylko mięśnie kręgosłupa, ale ma także pozytywny wpływ na rzeźbienie mięśni brzucha.

Akcesoria pomocne przy bólu pleców

Dobrym sposobem na radzenie sobie z bólem pojawiającym się w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, jest także zastosowanie w domu akcesoriów pozwalających na wykonanie automasażu ciała. Nie każdy z nas ma czas i ochotę na regularne wizyty u masażysty czy fizjoterapeuty. Masażer Casada w formie eleganckiej maty nakładanej na fotel czy kanapę umożliwia wykonanie leczniczego zabiegu w zaciszu domowym. Dzięki dopasowaniu do ciała użytkownika, jego wzrostu oraz możliwości regulowania intensywności masażu, mata doskonale spełnia indywidualne zapotrzebowania na zabieg przeprowadzany w wybranej części ciała.

Leave a Reply