Zdrowa dieta na przytycie, czyli jak zwiększyć masę ciała i nie stracić zdrowia

Zdrowie

Kto powiedział, że z pomocą odpowiednio zbilansowanej diety można tylko zrzucić zbędne kilogramy? Prawidłowo skomponowany jadłospis to także najlepszy sposób na zwiększenie masy ciała w celu poprawy stanu zdrowia czy na przykład w trakcie przygotowania do startu w zawodach. To właśnie ten temat bierzemy dziś pod lupę, sprawdzając, jak powinna wyglądać zdrowa dieta na przytycie.

Zdrowa dieta na przytycie a nadwyżka energetyczna

Każdego dnia Twoje ciało potrzebuje określonej liczby kalorii, które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. W momencie, gdy chcesz zwiększyć masę ciała, konieczne jest zadbanie o to, aby było ich odrobinę więcej. Nazywa się to nadwyżką energetyczną, która zazwyczaj wynosi około 300-500 kcal. Warto jednak pamiętać, że dokładna wartość jest uzależniona od Twojego wieku, stanu zdrowia, stopnia aktywności fizycznej, wykonywanej pracy, a nawet płci. Planując zdrową dietę na przytycie, dobrze również wiedzieć, że co za dużo, to niezdrowo. Zwiększenie masy ciała nie powinno prowadzić do znacznego przyrostu tkanki tłuszczowej, a mięśniowej. Właśnie dlatego należy unikać zbyt dużej nadwyżki energetycznej.

Zdrowa dieta na przytycie powinna być oparta na zdrowych produktach

Wiele osób, które chcą zwiększyć masę ciała, decyduje się na spożywanie jak największej liczby kalorii, nie patrząc na to, skąd pochodzą. Jest to niestety błąd, który może powodować wiele skutków ubocznych, w tym nawet poważne choroby. Zdrowa dieta na przytycie powinna być oparta na zdrowych, najlepiej nieprzetworzonych produktach. Na talerzu muszą koniecznie znaleźć się źródła pełnowartościowego białka – mięso, ryby, jaja, nabiał i warzywa strączkowe. Szacuje się, że ilość składnika odżywczego powinna obejmować około 15-20% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Nie może zabraknąć również tłuszczu, najlepiej roślinnego, czyli oliwy z oliwek, pestek i nasion, które zawierają mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych. Oczywiście, niezbędne są także węglowodany, na przykład pieczywo pełnoziarniste, kasza jaglana, ryż basmati czy makarony.

Zdrowa dieta na przytycie dostępna w WygodnaDieta.pl

Szukasz zdrowej diety na przytycie? Znajdziesz ją na stronie WygodnaDieta.pl! W ofercie cateringu dietetycznego znajdziesz aż 14 różnych planów żywieniowych, a wśród nich jadłospisy wegańskie, sportowe, bez ryb, dla diabetyka, bez glutenu czy antycellulitowe. Co istotne, każdy z nich pomoże Ci w zwiększeniu masy ciała – wystarczy tylko dobrać kaloryczność wyższą niż Twoje dzienne zapotrzebowanie. W tym pomoże Ci wykwalifikowany dietetyk.

Leave a Reply